Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

söndag 27 mars 2011

En bra dag börjar gå mot sitt slut

Såklart var man pigg och alert före klockan i morse. Som vanligt när det vankas loppis:-) Klockan 8,00 kom H med bilen och de andra passagerarna och så bar det iväg.
Och visst fyndade jag. Jag hamnade vid en dam som sålde fina tunikor för 20:-/st.(dom var nya) Så nu har man 10 nya i garderoben. Två par skor, ljusstakar o en väldigt fin gammal burk fick följa med hem oxå. Min dotter Anna (som ärvt både loppis och auktionsgener av sin mor) kom från morgonen innan hon skulle på jobb och vi fyndade en hel del till henne. Sammanfattar detta som den bästa loppisen i år.
När man är på loppis är man så fokuserad så man nästan är disträ. Ville bara skriva det så du (Kraja) inte tror jag blitt högfärdig. Jag var så inne i mitt fyndande:-) Gjorde du några fynd?
Nu ska jag ta min thekopp och sätta mig framför tv:n en stund innan det e dax att sova.


Pris för stakar och ask: 20:-

Slutar med att säga: Tack snälla A för dom fina tygerna jag fick av dig i kväll. Du är så rar som tänker på mig.

4 kommentarer:

  1. Hej! Säjer bara - nå tänk je da!
    Roligt med nya fynd,får hänga på nästa gång!
    Ha de gott! mvh Brita

    SvaraRadera
  2. Disträ skulle jag inte beskriva dig som. Snarare lycklig, glad och fullständigt fokuserad på att göra fina fynd! :)
    Tunikor för 20 kr! Är du galen?! Det missade jag helt! Men fyndade en massa andra kläder som nästan alla passade när jag kom hem. Glaskupan var jag mest nöjd med av allt! :) Tror kanelbullarna får flytta in där under nu.

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Du har ett sjätte sinne när det gäller loppis och fina fynd, kram/Fru Wikholm

    SvaraRadera
  4. Jättefin blogg å du har lagt till besöksstatistik å länk till fb

    SvaraRadera