Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

lördag 26 mars 2011

fjärilar i magen

Alla har vi olika nöjen och värderingar på vad vi tycker är roligt. Och det är bra för annars skulle alla häromkring ladda inför den stora loppisdagen som är i staden i morgon.
Då e jag glad att vissa föredrar att gå på krogen, handla på postorder, meka med bilar och röja sly i skogen i stället för att hänga på loppis. Älskar verkligen alla som säger att dom inte gärna handlar det andra haft och tycker det är äckligt med kläder andra haft på sig. Jag säger ett ärligt och uppriktigt TACK till alla er. För skulle alla som jag älska att gå på loppis då skulle man inte gång på gång göra sina kap:-)
I morgon är en sån dag. En loppisdag i staden.  Om någon nu tror att det e väl inget märkvärdigt med det, så tror ni fel. Det är mycket förberedelser inför en sådan dag. Tro mig. Jag själv brukar inte kunna sova kvällen innan då jag förmodligen är rädd att försova mig. Man kan faktiskt likna det med kvällen-innan-tomten-kommer. Då man var liten och hade tusen fjärilar i magen. Jag är snart 41 år och känner det, så här kvällen före.
Prick klockan nio måste man vara på plats. det är då utställarna anländer och det har hänt att vi hjälpt till att bära in saker:-)
Som tur är är vi några loppis-galningar från min by som alltid åker tillsammans. Vi har 20 mil tor, och på vägen in går vi igenom vad var och en är på jakt efter. Perfekt när man väl kommer fram och in. Då hjälps man åt att hitta klippen till varandra.
Så nu återstår det en stund av denna kväll som jag funderar på att spendera i syrummet. Där kan jag sitta och sy och fundera på om det är i morgon det händer. Det är kanske då jag hittar det jag söker. En golvlampa i furu jag kan måla, tyger till barnkläder (ska ju bli moster igen) en shysst väska i brunt och inte att förglömma böcker till min sambo,som har somnat i soffan här brevid. Nu tror jag att jag måste gå och pussa på honom och påminna honom att i morgon är det äntligen loppis,(blir nog en big suck, då han föredrar detta med att röja sly i skogen,skulle tro att han till och med dammsuger hela huset  och sorterar flis, bara han slipper gå på loppis)
Återkommer i morgon med bild på a l l a fynd!
Ha en fin kväll och glöm inte att ställa fram klockan..... då kommer man inte i tid t loppis:-)
Dessa rejäla bestick och krukor från boda nova är ett fynd för 50:- Älskar dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar