Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

måndag 11 april 2011

Kläder efter väder.

Dagarna går och snön försvinner. Man undrar ju förstås om man kommer att kunna sitta på isen i påsk. Härom dagen träffade jag en same som bor i vår by och han var helt klar med att till påsk ska det vara kanonföre på isen. Och det känns ju tryggt när han säger det. Jag menar han i alla tider levt och jobbat efter årstidernas skiftningar och har världens koll på det. Det känns tryggt, för i påsk vill jag fiska, grilla på isen och bara mysa med familjen och vänner. Precis så som en påsk ska vara. Och blir det inte så kan man ju alltid sitta på altanen och mysa, för påsk, ledigt och påskbesök det kommer vi att ha hur än det blir med vädret.

Ps Jag skyltade att jag skulle måla ett fönster i helgen, Kan bara tala om att det blev inte så. Det kom annat i vägen:-) Återkommer när fönstret är vitt!

2 kommentarer:

  1. He! Jag som går här och hoppas innerligt att isarna har gått upp till påsk och så mycket snö som möjligt har smält! Det ser ganska lovande ut...
    Och TACK du för dina uppmuntrande ord hos mig. Man får innerligt hoppas att de får skittråkigt på det där jobbet utan mig :-D

    SvaraRadera