Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

lördag 16 april 2011

Myggfritt och bara fötter

Min kära sambo jobbar med att få bort snö från gården så vi snart kan kratta och göra fint här. Tack för det säger jag. För finns det något bättre än att pyssla på tomten med både löv och annat och sen få grilla och sitta på altanen och mojsa.
Just i dag sitter jag på altanen med dunjacka och bara fötter för att lufta mina nya skor och tittar på när han jobbar då jag faktiskt insett att det lär dröja innan man kan sitta här och just mojsa utan dunjacka och tjockstrumpor. Fast å andra sidan e det myggfritt å det e vi norrlänningar inte så vana vid när det kommer till mojs på altanen.

Ha en fin Lördag/ M

3 kommentarer:

  1. Hej! Artu bilda, ske väl oxå njuta på altan va de lii, få kanske bli en littn påsktupp der ti haljen! Ha de gott! /Brita

    SvaraRadera
  2. Glad påsk!
    /maria på Rishugget

    SvaraRadera
  3. Men mysig laxsjö-blogg Malin :)
    gillar den skarpt!

    Kraam

    SvaraRadera