Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

torsdag 13 november 2014

Halva Lindha





Där jag bor har vi startat upp en hälsogrupp där det är ett antal kvinnor som är med. Vi träffas en gång i veckan och gör saker tillsammans. Ex har vi: gått stavgång, testat kettlebelts, vattengympa och varit på föreläsning med Mia Törnblom.
I en hälsogrupp kan ju alla sträva åt olika håll men ändå jobba mot samma mål. Någon behöver motionera mer, en behöver en spark i baken för att komma i gång med livsstilsförändring och någon behöver "komma upp ur soffan" Målet för alla är En bättre hälsa.
En av sakerna vi pratade om var att det vore trevligt med en föreläsare på plats. Jag och några fler hade börjat följa halva Lindhas blogg. Jag tyckte det var intressant att hon gått ner 70 kg med LCHF och träning. Och eftersom jag äter LCHF så tycker jag att denna blogg var extra intressant. Sedan bor ju Lindha bara 12 mil härifrån. Henne skulle vi vilja lyssna på.

Jag kontaktade Lindha via mail och frågade om hon kunde tänka sig att komma till oss och berätta om sin resa. Jag fick till svar att hon inte gjort några föreläsningar men att hon gärna träffade mig och diskuterade detta. Den 2 oktober träffades vi på ett fik i Östersund, över en kopp kaffe med vispad grädde.

På den vägen är det!

I går kom då äntligen Lindha till oss och vi hade bestämt max 20-30 personer som skulle lyssna och ge henne feedback på sin föreläsning.
20 härliga och peppade damer fanns på plats och fick ta del av en trevlig och levande föreläsning av Lindha. Efteråt fikade vi gott. Frökex från Huså bröd och fröknäcke vi bakat själva. Goda hemgjorda färskostar och annat gott.
Jag hoppas att Lindha fortsätter berätta sin resa så fler få ta del av den. 
Läs mer om detta på hennes blogg: halvalindha.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar